torsdag 11 oktober 2012

Tramsø...

I helgen, hörrni, var jag för första gången i mitt liv norr om polcirkeln. Jag var i Tromsö (en av världens nordligaste storstäder) och hälsade på min älskade fästman. Han pluggar ju där uppe (på världens nordligaste universitet) och jäklar vad fint där var!

Men innan vi pratar mer om exakt hur fint det var tycker jag att vi tar och konstaterar en gång för alla att norlænningar har humor. 


Hahaha!

Nåväl. På lördagen bestämde vi oss för att klättra upp på ett fjäll för att titta på utsikten. Det gick visserligen en linbana upp, men vi tänkte att lite extra träning har ingen dött av, men ack vad vi bedrog oss. Vi gick liksom uppför fjället under hissen och det var BRANT. Jag dog nästan. 


Här någonstans insåg jag vad Frodo och Sam måste ha gått igenom. (Fast jag ser mest ut som Smeagol...)


Men tack vare att jag är envis som en gammal get kom vi upp till sist och fick, som belöning, dricka en Mack öl (från världens nordligaste ölbryggeri, såklart)



Och som om ölen inte var belöning nog fick vi beskåda den här fantastiska utsikten!


Sen gick vi ner igen, och det var kanske tusen gånger roligare än att gå upp. 

4 kommentarer:

  1. Verkligen vackert! Ni är riktiga kämpegetter!! Kram, Evabritt

    SvaraRadera
  2. Fint i Tromsö alltså! JAG ÄLSKAR HÖSTLÖV!

    SvaraRadera
  3. Wow!!!! Get up.... Så himla vackert.

    SvaraRadera
  4. Alla borde åka till Tromsö! Så himla fint! HÖSTLÖV IS THE SHIT, SISTAH!

    SvaraRadera