fredag 6 juni 2014

Kocktailparty

I söndags hade jag så himla, himla trevligt. Vi, ett tappert litet gäng från jobbet, samlades för att fira in sommaren med att dricka ljuvliga cocktails. Vi alla hade med oss ingredienser till en drink att bjuda de andra på, och så turades vi om att leka startenders.


Kanske världens bästa idé. Pia bjöd på den ultimata Bloody Maryn (typiskt kock att tillsätta soja för att få den perfekta umamismaken), Tore fixade MangoMojitos, Cornelia blandade Aperol med Prosecco och Thomas skakade fram ett gäng Whiskey Sours. Själv ville jag få till en riktigt försomrig drink. Jag hade i kylskåpet rabarbersaft med pepparmynta från min senaste visit i skogen, den ville jag involvera. Håll i er nu, för här kommer receptet på er nya favoritdrink;


Fyll upp ett glas, eller varför inte en liten burk, med krossad is. Slå över 4 cl gin och 2 cl (på en höft) rabarbersaft, med eller utan mynta. Fyll upp med sodavatten, kläm i en limebåt, garnera med ett par myntablad och skvätt på ytterligare en liten dash rabarber. Vill man tjusa till det lite kan man använda en rabarberstjälk som drinkpinne. Tadaa!

Jag kan nästan garantera att den kommer göra succé. T.o.m. hos dem som vanligtvis inte är så förtjusta i gin.

 M.v.h. / Ödmjukast i stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar