onsdag 25 juni 2014

Midsommar

Jag hade en så strålande midsommar i år. Det var länge sen jag firade midsommar, på riktigt, men i år hade jag bjudit hem mina fina folkisar till stugan i skogen. 


Vi började dagen med nedsågning av träd samt byggning av stång. 


Efterföljt av resning av stång,


samt dans runt stång. Man undrar lite var olika sångtexter kommer ifrån... ""alla goda renar" osv. 


Sen var det dags att slå sig ner vid bordet. Paj och sill. Tummarna upp tyckte någon. 


Och nubbe, såklart. 


Bästa efterrätten!


Sen kom ca en miljon knott och joinade, men dem rökte vi snabbt bort.


Sen dansade vi tills det blev mörkt och sen ljust igen. 


Bästa midsommarhelgen med bästa gänget!

2 kommentarer:

  1. HALLÅ HÄR TITTAR EN IN VAR EVIGA DAG OCH JAG ÄR JÄVLIGT TRÖTT PÅ ATT BEHÖVA LÄSA OM MIDSOMMAR VARJE DAG även fast det var en riktigt fine one! MEN NU FÅRE VA DAGS FÖR NÅTT ANNAT

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA! Nu fick jag nästan lust att ta bort inlägget jag precis skrev, på ret.

    SvaraRadera