fredag 20 april 2012

Den bästa torsdagen på länge!


Hur bråttom man än har till tunnelbanan hinner man alltid stanna och plocka vitsippor!
Vi var nämligen hembjudna till Sebbe och Sigrid. Att bli hembjuden till Sebbe är lyx för han är värsta mästerkocken. 


Han bjöd på kizzöl och finöl och rosa soppa!


Och blåskjell! Svenska, muterade blåskjell! Jag smakade blåskjell en gång i tiden när jag var typ åtta år. Och har inte vågat ge mig på det igen än. Trots att blåskjell är paradrätten på restaurangen där jag jobbar. Men igår vågade jag. Och det var gött! Sen blev det ananas/kokos/russintarte. Det smakade som Bahamas -92. 

Sen lärde vi oss massa saker. Hur kokosnöten fortplantar sig, hur lång sträcka det blir om man tar en vanlig människas livsproduktion av bajs och lägger på rad (3,5 km, ingenting ju!) och att den enda papegojan som inte kan flyga heter Kakapoo. På tal om bajs, alltså. Vid halvfemsnåret somnade jag i soffan. Fin avslutning på en fin kväll! 

3 kommentarer:

  1. Hmm. Du at musselsoppa en gang nar du var sex ar. Vi var pa Tjorn och plockade upp musslorna sjalva och i en mussla fann min Kajsa en liten parla som du fick. Sa var det med det!

    SvaraRadera
  2. Det var precis den gången jag menade! Men jag trodde kanske att jag var lite äldre! Finns pärlan kvar i ditt förvar?

    SvaraRadera
  3. Klart att den gor!!

    SvaraRadera