onsdag 4 april 2012

Master of the house, keeper of the inn, hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm-hm

Jag går nästan konstant runt och nynnar på en liten låtsnutt som har fastnat i mitt huvud. Det brukar ofta vara en sjukt jobbig låt som jag egentligen hatar, eller en barnsång. Men det finns en låt som jag har haft i huvudet fler och längre gånger än alla andra tillsammans. Varje gång jag hör den är den med mig som ett ofrivilligt soundtrack i minst en vecka. För ett par dagar sedan tittade vi på Seinfield. I just det avsnittet går George runt och nynnar på just denna låt. Den har fastnat i hans huvud också. Så sedan dess har jag gått runt och tänkt/sjungit den. Jag märker inte ens längre om jag bara sjunger den i huvudet, eller om jag faktiskt även gör ljud med munnen. Så långt har det gått. Inte kan jag texten heller.

Lyssna på egen risk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar