söndag 26 maj 2013

The Great Gatsby



Ikväll har vi varit på bio och sett the Great Gatsby. Jag har inte läst boken (än), men kan tänka mig att den här historien gör sig bättre i sin ursprungliga form. Med det sagt tyckte jag ändå att filmen var klart sevärd, mycket fina miljöer och överdådig 20-talsflärd. En sak som jag dock hängde upp mig på var musiken. Hela hiphopköret funkar inte helt för mig i det här sammanhanget, framför allt inte med tanke på att de la av med det efter första halvan.

Och så var det en sak till som jag känner att vi måste prata om här; Leonardo DiCaprio. När blev han så HET? Jag har aldrig riktigt förstått mig på tjejer som går och trånar efter honom. Förrän nu. Somliga blir verkligen bättre med åren...Did not see that one coming!

Slutligen vill jag bara tillägga att det sorgligaste med det hela inte var filmen i sig, utan att det här kanske var sista gången jag hade det höga nöjet att avnjuta en film i Bio Rios fantastiska VIP-stolar. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar