söndag 26 maj 2013

Veckan

Ni undrar förstås vad det är jag har gjort hela veckan? Nåväl, jag ska inte hålla er sömnlösa längre.


I tisdags var vi hemma hos Arnold Äventyraren och hälsade på i hans kannibalmuseum. Om ni någonsin skulle ha vägarna förbi Önnebro så kan jag verkligen rekommendera ett besök. (Inte för att jag tror att någon någonsin har råkat ha "vägarna förbi", det är liksom inte direkt ett sådant ställe, men skulle tillfälle ges är det väl värt omvägen!) Den här mannen har rest till 161 länder och det finns ingen hejd på vad han har släpat hem; förkrympta människohuvuden, metervis med anakondaskinn, hattar och mössor av alla de slag, förhudsamuletter, glasburkar med kalvfoster, en vallus från Amundsens expedition och, framför allt, den här FANTASTISKA BÄLTLAMPAN! Jag skulle kunna göra typ vad som helst för att få ha den i min ägo!


I onsdags hade jag och ett gäng klasskompisar vernissage på vår Söderhavsutställning. I torsdags satt jag exakt hela dagen och skrev på min uppsats förutom när jag bakade eller åt kolatårta. 


I fredags hade vi, som alla andra i hela världen, grillfest. Annis hade både balkong och hund som lämpade sig för att leka "fin dam". 


Och idag har vi haft öppet hus på folkhögskolan och lekt i körsbärsblombladen!

2 kommentarer:

  1. Vem fixade blomregnet så där fint!!!???

    SvaraRadera
  2. Det var jag och Jon i samarbete med det kinesiska körsbärsträdet och vinden!

    SvaraRadera