fredag 28 juni 2013

Overraskelsestur!

I måndags tog min kära fästman med mig ut på en överraskningsutflykt! 



Vi körde genom höga berg och djupa dalar och hamnade här. Helt lagligt slog vi upp vårat tält och somnade till älvens brus. 



Dagen efter var det dags för överraskning nummer ett. Vi skulle "ta en liten tur" på den här bergsryggen. 

                         

Eftersom han inte ville avslöja vad vi skulle göra och be mig ta med mig ut-på-tur-aldri-sur-kläder fick jag glatt vandra de närmare sju timmarna klädd så här, till alla äkta norrmäns stora förfäran. 


Smart kille, det där. 


Och när vi väl kommit upp blåste jag ner igen. 


Haha, skoja bara. Fint va? 

Sen klättrade vi ner igen och körde vidare mot Gudbrandsdalen som förutom brunost och kor med skeva ryggar är känt för vadå? Jo;






Totalt livsfarligt var det där. Vi gömde oss i en liten hytte för natten och lyssnade efter knakande träd och stenbumlingar som slungades genom skogen.

 

Mot alla odds överlevde vi och dagen därpå var det dags för överraskning nummer två. (Haha, det rimmar, grodan simmar)Vi skulle forsränna i älven Sjoa. Det var jättejättejätteroligt! Men några bilder har jag inte att bjuda på, det var det lite för vått för! 


Och när vi hade torkat igen roadtrippade vi oss tillbaka till Oslo med lite pauser för stavkyrkespaning, geocaching och glassätning. 


Världens bästa utflykt!

5 kommentarer:

  1. Världens bästa! Ni två...

    SvaraRadera
  2. Jag.Dör.Så.Vackert. <3

    SvaraRadera
  3. Otroligt, jag blev alldeles tårögd av allt det vackra!! Kram på er fråm moster

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fina ni är! Norge va. Rätt tjusigt!

    SvaraRadera
  5. Wow, vilka häftiga bilder! /teson

    SvaraRadera