fredag 14 juni 2013

Sommarlov

Sommarlov, va. Vilken grej! Nu har jag varit hemma i skogen i över en vecka och bland annat hunnit med att;

* Ligga på lapptäcket i solen och läsa om alla tre hunger games-böckerna. (Jag blev inspirerad av när vi hade bågskytte på skolan och jag kände mig som Katniss...)
* Vara på studentmottagning och inse att tiden den går.


* Laga mat med herr Per Johannes Moberg Karlsson i morikan.
* Sitta tältvakt utanför mammas sagotipi på nationaldraget i stadsparken.
* Städa bland gamla grejer och skolpapper och inte kommit ett dugg närmare till att förstå vad som försiggår/försiggick i mitt huvud. (Men bland mina studentgrejer hittade jag ett gammalt kuvert med en femhundring så win ändå)
* Hälsa på hemma hos fina Trosafamiljen och, i vanlig ordning, blivit morrad på.


* Få en skattjakt som ledde till en flora som ledde till att jag spenderade typ två dagar med att leta slidor och snärpar på blommor jag redan visste vad de hette.
* Cykla nygårdsrundan på strax över 20 minuter. Warrior Dash here I come!
* Titta på Morden i Midsomer. Typiskt sommarlovsgöra.


* Brygga öl med pappa. Epic Fale heter den.

Typisk bra början på sommarlov. Det här blir bra, ni.

1 kommentar:

  1. Rikedom är inte pengar i kistan utan lycka i nuet. Trevlig sommar, moster

    SvaraRadera