fredag 28 juni 2013

Tusen Dråper Regn!

Ni undrar förstås hur jag har haft det där borta i landet brunost? Fantastiskt, ska jag tala om för er. Helt fantastiskt!


Själva midsommarafton firades i storslaget sällskap. Först hemma hos min kära syster med midsommarmat, jordgubbar och kransbindning. Sen, efter att ha värmt upp med lite Kaizervodka, åkte vi upp till Grefsenkollen och Over Oslo för att titta och lyssna på Norges genom tiderna två bästa band; Katzenjammer och Kaizers Orchestra.
.

Regnet stod som spön i backen och sällan har jag varit så genomblöt, men stämningen var på topp! Det var inget snack om att det var Ola "ut på tur aldri sur" Nordmann som var där. Inte en bar hjässa så långt ögat kunde nå, bara ett hav av sydvästar och kapuschonger, och inte en enda fot bekläddes av någon våt tygsko. 


Katzenkaizer levererade, till ingens förvåning och efter att ha dansat i leran, skrålat oss hesa och druckit ett par öl mer än tänkt åkte vi hem. Med kransarna inte det minsta torra eller slokande. 

3 kommentarer:

  1. Fina flickor!!Kram moster

    SvaraRadera
  2. Så fina ni är, ni två!
    Katzenkaizer hade jag gärna varit med om, fast inte på midsommar...

    SvaraRadera
  3. Vi har det efter vår mor!

    SvaraRadera