tisdag 7 oktober 2014

Från midsommar till höstdagjämning...

Hej! 

Sist vi sågs här var det ju midsommar. Det var en stund sen nu. Det här med heltidsjobb, alltså. Hur gör folk? Sedan dess har jag varit ungefär lika dålig på att ta bilder som på att blogga, så vi kör en snabbgenomgång på vad som har hänt de senaste tre månaderna och så är vi back on track. Är ni med?


Vi börjar i juli för då åkte jag och Adrian till Portugal och surfade i en vecka. 


Vi hade hittat världens finaste lilla eco surf camp i världens finaste lilla fiskeby. På dagarna surfade vi, på eftermiddagarna läste vi böcker i solen och på kvällarna cyklade vi in till byn eller åt middag hemma på campen tillsammans med de andra som bodde där. Typiskt bra semester!


En sak som jag önskar jag kunde ha gjort mer det här året är såklart att hänga med Stinsen. Men en liten tur till skogen hanns i alla fall med i somras. Förutom att klänga på honom badade vi i sjö och betade koriander i grönsakslandet. 


Sen åkte vi tillbaka till Oslo och där badade vi också i sjö, tills den här killen var tvungen att åka tillbaka till det fjärran nord. 


Då plockade jag blåbär med Anna istället. 


Och gick svampturer med Pia. 


I samband med ett stundande tandläkarbesök blev jag besatt av att göra fruit roll ups, men det gick över ganska fort. Som vanligt.


Sen fyllde jag år och då tog jag med mig Adrian på överraskningsresa till Chicago. Vi träffade vår kompis Miranda och hängde på Riot Fest med bland andra Gogol Bordello, the National, the Cure, Social Distortion och älskade, älskade Patti Smith. 


En vacker dag åkte vi på gårdsbesök med jobbet och hängde med gristrynen i klöveräng. 


Sen råkade jag säga ja till att sitta hårmodell pga kan inte säga nej. Först ångrade jag mig, men sen fick jag världens finaste röda hösthår och då ångrade jag tillbaka. 


Och på självaste höstdagjämningen var det, i vanlig ordning, Elvelangs i Oslo, och det är ju något av en favoritgrej för mig. Så himla fint med alla ljus och upplysta träd, konstverk, körer och dansare längs älven. (Floden? Ån?)

Sådärja. Då är vi tillbaka i nutid och jag ska skärpa till mig. Vi ses imorgon!

3 kommentarer:

  1. Hej, har saknat dina bilder och livsberättelser. Skönt att du är åter. Kram Evabritt

    SvaraRadera
  2. Ohhh, fina bilder och läckra motiv.

    SvaraRadera
  3. Ojdå, det är jag - Liselott - som skriver om fina och läckra saker...

    SvaraRadera