onsdag 19 november 2008

ofrivillig ledighet...

I dessa tider, då en del människor har tvingats att inse att det finns viktigare saker att lägga sina pengar på än svindyra middagar och ännu dyrare öl, kan det hända att man mot sin vilja får sig en ledig dag eller två. Idag var en sådan dag. Men tro inte att jag har legat på latsidan för det, nej, nej, idag har jag nämligen;

Varit överallt i hela stan och letat efter leopardmönstrade strumpbyxor. Lättare sagt än gjort. Jag trodde att varje tant med självaktning ägde ett par sådana, och då borde ju varje tantbutik med självaktning sälja sådana, men icke. Inte ens i sexbutiken fanns minsta lilla skymt av dem. Däremot på gina tricot av alla ställen.

Lyssnat på Crashdiet

Ätit en hel drös clementiner. Äntligen är det säsong för världens överlägset bästa frukt (tillsammans med mandariner och satsumas) och likt popcorn är det totalt omöjligt att bara äta en

Motstått frestelsen att köpa en kinderchokladadventskalender för 179 spänn. Jag stod länge och fingrade på den, men eftersom jag är mitt uppe i min alldeles egna lilla finanskris fick det vara...

Gjort en lista över världens absolut läskigaste djur. Listan kommer inom kort att presenteras här, så fort datorn inte lägger av var 5:e minut. Jag är dessutom inte längre säker på att det här med att åka till Australien är en så vidare värst bra idé

Kollat på Snatch, och undrat lite över varför inte fler killar här i världen ser ut och pratar som Mickey

Ätit fiskbullar. Svenska sådana.

Jag har dessutom tvättat alla mina jobbkläder, hittat mitt borttappade busskort, drömt en kärleksdröm om min gamla mobil, kommit fram till varför Dean Koontz är så bra på att skriva om psykopater (för att han ser ut som en...), löst ett korsord samt konstaterat att östsvensk slängpolska är det nya!

Så kom inte här och kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar