tisdag 18 november 2008

Stulet inlägg?

En vän till mig berättade om en sak som hon hade läst om i en blogg. Det var någon som hade skrivit ett inlägg om applåder, och i och med detta tagit reda på vad wikipedia har att säga om detta ämne. Tyvärr kan ingen cred ges till denna någon eftersom jag varken vet vad personen i fråga eller bloggen heter. Jag vet inte heller om personen var medveten om vad som var så roligt med wikipedias artikel, nämligen det allra sista;

"Om publiken (eller den som framträder) är döv eller om applåder kan uppfattas som störande, t ex under ett sammanträde, kan publiken tacka eller visa uppskattning genom att att fladdra med händerna, vanligen i höjd med huvudet. Skälet till denna tysta form av bifall är att den talare som får bifall kan fortsätta tala även under själva bifallet. Denna form av bifall kallas i ibland för att hattifnatta"

Hattifnatta, det är ju jätteroligt!!!


Om just hattifnattar säger wikipedia bl.a detta;

"De befinner sig ständigt på resa, blickande hålögt mot fjärran i hopp om att deras mål skall manifestera sig, så att färden äntligen tar slut, något som tyvärr aldrig inträffar. Under färden talar de aldrig med varandra; det är över huvud taget tveksamt om de besitter denna förmåga till kommunikation. De saknar förmodligen också samtalsämnen."

Hmm, detta påminner mig starkt om den tid då jag färdades med hjälp av kommunala medel i London...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar