fredag 25 maj 2012

och plötsligt var det sommar!

Över en natt bara gick det från att vara kallt och ruggigt till 25 grader och strålande sol. Utan något som helst förspel, pang på bara. Så var jag helt plötsligt färdig på jobbet och hade noll lust att gå hem, så jag bosatte mig på Adrians jobb. Låg på en bänk med kuddar och kvällssolen rakt i ansiktet samtidigt som man blev serverad mat och öl av snyggaste killen i stan. Läste bok. Det var så fint att jag med jämna mellanrum var tvungen att lägga ifrån mig boken, ta ett djupt andetag och nypa mig i armen för att se om det var sant. Och det var det.



Sen kom världens, i särklass, bästa syster. Vi pratade och drack drinkar och åt citronskum tills solen gick ner och det blev fuktigt och knottrigt i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar