tisdag 22 maj 2012

Road Trippin'

Igår tog jag mitt pick och pack och körde hem det till Sverige. Eller jag och jag. Det var väl mest Adrian som körde, jag låg bredvid och åt glass mest. Det är inte klokt hur mycket man kan samla på sig på ett och ett halvt år! Efter att ha lyssnat igenom roadtrip-listan där man fick välja varannan låt och i vanlig ordning kört vilse i Örebro kom vi hem till skogen. Det var helt magiskt!


 Solen sken och det låg sommarvärme i luften. Fruktträden stod i full blom och det surrade och kvittrade från varje gren! 



Inne i stugan stod en rabarberpaj och väntade på att bli uppäten!


Och efter att alla lådor och kartonger burits upp på loftet hann vi med att hänga i äppelträdet...


...dricka öl och lösa gåtor, gå ut och lukta på kvällslukterna och inte minst krama om kastanjen.

Och efter att ha sovit bättre än vi gjort på länge i den gamla soffan bestämde vi oss för att inte stressa tillbaka till Oslo utan att passa på och stanna och njuta lite sol och skogsluft. 


Hälsa på en kopparödla.


Och plocka för dagen nyutslagna liljekonvaljer till mormor som fyller 86 idag! Hipp hipp hurra för Majsan!

Sen sa vi tack och hej och drog tillbaka till Norge. 

2 kommentarer:

  1. Hej Mia! Vilka fina bilder (dom doftade verkligen!!) Hoppas att allt är bra, kram från moster

    SvaraRadera
  2. Det är inte klokt vad du/ni kan hinna mycket på 18 timmar!
    Dessutom blev jag nästan helt frisk på kuppen...

    SvaraRadera