söndag 6 maj 2012

Saker som hände idag

I morse var vi tvungna att borsta bort snö från bilen. Trädens grenar och gräsmattorna var täckta av snö. Visserligen blöt, smältande snö, men ändå. I maj!


Nere vid bryggan hade ett ryskt sjörövarskepp ankrat.

På hemvägen förföljde jag en ekorre. Ibland tog han paus i flängandet och satt och bligade på mig med sina kolsvarta pepparkornsögon. Sen pilade han, eller hon såklart, iväg upp och ner för stammar, kastade sig handlöst från träd till träd, rakt över mitt huvud, och fick mig att gå i cirklar i över en kvart innan hen skutthoppade iväg genom mossan. Då var jag nästan vilse i Bölerskogen, som inte är så mycket en skog som en dunge.

Sen gick jag hem, tog på mig tigerdräkten, läste deckare och åt en burk persikor.

1 kommentar:

  1. "Hen kan du vara själv, gubbkärring!" :D :D

    SvaraRadera