torsdag 23 augusti 2012

En liten hälsning från Tomelilla!

Hej! Nu har jag varit här på Österlens folkhögskola i fyra dygn. Som jag trivs. I och med min extremt nostalgiska läggning börjar jag redan tänka att jag snart ska åka härifrån, och att jag inte vill det...

Efter en första mycket stel och pinsam timme har allt flutit på som smort här, min klass, och alla andra på skolan för den delen, verkar vara mycket fina människor, hela bunten. Hittills har vi hunnit med att traska Tomelilla runt (det gick ganska fort...), varit på bio och sett Batman (vip-stolarna på biografen här är ett kapitel för sig), druckit öl på en pizzeria eftersom den pyttelilla puben var stängd, spelat brännboll och fått pinsamt mycket träningsvärk dagen efter, tittat på film, ätit gott och lekt. Och så har vi såklart börjat lite smått med undervisnigen.

Jag har ännu inte tagit några bilder att visa er, förutom dessa två. Låt mig presentera; Min Rom!



Och om det är någon som har en kommentar om min matta kan jag bara säga att den såg större ut i butiken..

Om ni undrar förresten, vad det är jag gör här, så ska jag ta och berätta det för er. Jag går en linje med internationell inriktning som heter Urfolk. Det kommer att handla om socialantropologi, människans ursprung och vi kommer lära oss mycket om olika ursprungsbefolkningar världen över och vilka kulturer och problem de har, och har haft.

Vi kommer också att resa. Tre resor ska vi ut på. I oktober åker vi till Övertorneå och Jokkmokk. I slutet av januari bär det av till Hawaii där vi ska vara i sex veckor, och efter det har vi ytterligare sex veckor då vi ska göra ett fältarbete någonstans i världen, inom vissa gränser får vi bestämma själva om vad och var. Spännande, va?

Då har ni fått en liten uppdatering på vad jag sysslar med. Jag återkommer när jag har mer att komma med.

8 kommentarer:

  1. "Min Rom"...
    Maria är i "Rom".
    Anna är i Rom.
    Jag vill också vara i Rom...
    Men puss på er, jag är glad att ni är där ni är!
    mamma

    SvaraRadera
  2. Haha, du är rolig! Du kan ju nu mera gå inne i ditt lilla rom så du ska också vara nöjd! puss

    SvaraRadera
  3. Varför inte en Rom o cola!
    tycker moster

    SvaraRadera
  4. Åh kära moster, du är inte så dum du! Så får det bli!

    SvaraRadera
  5. 1Ja, det blir bra - nu har jag "min Rom".
    Jag sitter i Kärleksnästet och har hittat både Rom och Cola och läser "Trollkarlens hatt" OCH
    "Min Morbror Trollkarlen".
    Jag vill ha allt!!!!
    från Mias mamma

    SvaraRadera
  6. Som en tvättäkta platypus!

    SvaraRadera
  7. elsker matten! hahahhaa.

    mia, der kan man va. jag vil va där.

    SvaraRadera
  8. Haha jag vet! mattan är bäst! och om en vecka är du här!

    SvaraRadera