tisdag 28 augusti 2012

Fladdermussafari!

Igår kväll var det dags för utflykt med Göran igen. Vi hoppade in i ett par minibussar, varav den ena med mig som chaufför. Jag har aldrig gett mig på bilar större än vanligt, men det gick ju som en dans. Kan ha varit någon backe där som jag inte riktigt tog mig upp för på första besöket, och det kan ha varit så att jag inte såg ut genom bakrutan när jag backade ner för att försöka igen, men vi gjorde det hela till en sammarbetsövning och tog oss helskinnade upp till slut. I alla fall.






Vi åkte genom bokskogarna till ett fält i solnedgång som krasade under fötterna. Vi gick genom av vildsvin uppbökad jord, hälsade på ett gäng kossor och lyssnade på stillheten vid en fin sjö.

Sen åkte vi vidare och tittade på en gruvgång där fladdermössen bor. Sen hittade vi massa ödlor på vägen som var förstelnade av kylan. Sen såg vi en liten fladdermus. Sen åkte vi hem.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt folkhögskoleliv! Jättemysigt! Kram, moster

    SvaraRadera
  2. Åh, jag gillar också mitt folkhögskoleliv jättejättemycket!!! Kul att du är här så ofta =)kram till dig!

    SvaraRadera