söndag 30 september 2012

Studentliv i Lund

Den här helgen har jag varit och hälsat på min älskade Bahamamama i Lund. 


Efter en måltid värdig en äkta student (nudlar) var jag för första gången i mitt liv på en studentnation. Göteborgs. Inte riktigt mig grej, kände jag, men när ölen kostar 25 spänn kan man egentligen inte klaga. 



Jossan kan ha den tyngsta samlingen smycken i norra Europa. 


Dagen efter blev det ännu trevligare. Vi gick till Rauhrackel som visade sig vara mysigaste hängstället ever. Österrikisk mat (surkål till allt, fatta peppen!) och massa god öl. 


Vi beställde en meter. Vår servitör, tillika ägare av detta eminenta ställe, var charmigast på jorden. Efter att vi hade ätit upp kom han och visade vad vi egentligen borde ha beställt, och eftersom vi (jag) blev lite besvikna kom han in med en extra portion. 



Gris!!! Så mört! Så gott! Sen hängde vi där tills de stängde och åt apfelstudel, drack destillerad öl-avec och han visade videor på sina barn. Good times! 

Idag skulle jag egentligen åkt till Kivik på äppelfestival men prioriterade häng i soffan. Man har väl sett äpplen förr, liksom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar