måndag 3 september 2012

Topp 10; utklädnader!

Jag älskar att klä ut mig! Bland det bästa som fanns när man var liten var att få rota i utklädningslådan och stappla runt i lustiga hattar, långa klänningar och för stora skor! Och det har inte blivit mindre roligt med åren. Jag älskar att gå på maskerad och det har hunnit bli en del olika outfits. En gång skrev en vän till mig; "härmed förklarar jag dig världens bästa utklädningsperson!". Det var den finaste komplimang jag fått. Tyvärr finns inte alla som bildbevis, men här kommer mina 10 bästa utklädnader (som finns på bild, med ett undantag);

10. Det här är en som inte finns på bild. När jag gick på Bie skola i mellanstadiet hade vi karneval en gång om året, med olika teman. En gång sydde min mamma en jättefin fjärilsdräkt till mig. En klasskompis sa till mig att hon tyckte att jag var en väldigt ful indian (och så här 16 år senare är jag INTE bitter..) men jag tyckte ändå att den var världens finaste.

9.

Det här är från när jag var på fest med Hawaiitema i Linköping. Det är väl inget spektakulärt med den här dräkten, direkt. Förutom att den, i vanlig ordning, är gjord och inte köpt. Det är min syster som har knåpat ihop kjolen och blommorna är av silkespapper. Den är mest med för att 10 är ett bra listantal.

8.

En gång i Oslo hade vi tvillingfest och jag och Mattias var siamesiska tvillingar. Det var lite hafsigt gjort, vi hade inte mycket tid och fick sy ihop kläderna på plats. Men det var kul att testa hur det var att sitta ihop hela kvällen (med tanke på toalettbesök osv). Tills han ville ragga på nån tjej och tyckte att jag var i vägen.

7.

Halloween i Australien, 2009. Jag var en corpse bride. Klänningen sydde jag av en gammal korsett och spetsgardiner. Jag grävde ner den i jord och kletade in fejkblod. Det var kul.

6. 


En till australienfest. Med Grease som tema. Jag var Sandy och min dåvarande pojkvän var Danny.

5.

Personalfest 2011. Temat var olympiska spelen och jag och syster yster var konståkerskor. Och ja, jag klampade runt i skridskor hela kvällen. 

4. 



Halloween 2011 hade jag drunknat. Jag hade nät och fiskedrag och musselskal och räkor och tång. Med mig på festen var också min dejt; Torskten Sikvard.

3.
                                                     



När min kompis Gabbi fyllde 30 hyrde hon ett slott i Skottland. Temat för festen var the Mighty Boosh och efter ett evinnerligt letande efter tyg sydde jag en mirrorball suit och skrudade om till Vince Noir. Inte helt olikt, va?

2. 


Förra året på Halloween ställde vi till med stort kalas i lägenheten på Grunerlökka. Jag var troll och har nog aldrig varit snyggare!

1. 


I vintras var det återigen personalfest och den här gången var temat Wild Wild West. Vi ville inte vara cowgirls så jag och syrran förvandlade oss till kaktusar. Det var måttligt kul att sitta och peta in hundratals piprensare i kläderna, men så värt det. 

Mer maskerader åt folket!

3 kommentarer:

  1. utkledningsmaskin!

    og sexy woman.

    =)

    SvaraRadera
  2. Tjusig kavalkad! Jag gillar att jag är med på några hörn också, som medutklädare eller sömmerska! ;)

    SvaraRadera
  3. Åh. Tack! Piprrnsare Blir ju perfa! Ska leta reda på gröna ikväll!

    SvaraRadera