måndag 22 december 2008

alustralien...

Det ar nu den 25 december, sjalvaste juldagen, och jag har precis borjat inse vart jag befinner mig. Gardagens julafton var bland det markligaste jag varit med om. Vi tog vara kottbullar, julballar och falaflar och traskade ivag till den botaniska tradgarden har i Melbourne. Dar hittade vi ett lampligt trad som ikladdes allehanda julpynt, och juleklapparna lades darunder. Sen satt vi dar i solen i sa lite klader som mojligt och at svensk julmat och laste julrim. Surrealistiskt. Men sjukt kul! Synd bara att pappa saknades...

Annars ar Melbourne battre an vantat! Ingen kyla har inte, bara en massa skon varme och sol... Vi har hunnit med ett besok pa zoo, jag fick antligen se en livs levande platypus (nabbdjur) sa nu kan jag do lycklig! Det ar formodligen varldens absolut coolaste djur. Vi har aven traskat runt en del pa stan, druckit mojitos och atit den beromda pizzan pa Bimbos, hangt pa stranden tillsammans med massa slemmiga doughnutsdjur, besokt granden i baren, brant oss lite har och var, lyssnat pa monster mash ett antal ganger samt klattrat i trad. Traden har ar sjukt klattringsvanliga, precis som syskonen Karlsson. Anna utbrast redan forsta dagen; "antligen nagra som vill klattra i trad!" Det enda trakiga som har hant ar att nan javel snodde mammans planbok och kamera pa en overfull sparvagn. usch!

Nu sitter vi har pa vart trevliga, lilla hostel dar det dagen till ara bjuds pa gratis ol & vin, sa det ryktas ev om en liten utgang ikvall. Jag har saknat er dar hemma en del nu nar det ar jul och allt, och jag hoppas allt ar bra med alla! Har hort rykten om en vit jul i vissa delar ocksa, sa grattis till er.

Kommer kanske inte vara alltfor flitig pa att hora av mig, kanner kanske att det finns viktigare saker har an att hanga pa internetcafeer, men nan gang da och da slinker jag nog in. Ska forsoka komma pa nagot bra satt att fixa sa ni far se lite skona bilder ocksa. Ta hand om er och god fortsattning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar