måndag 15 december 2008

be careful what you wish for...

så där ja. Nu har jag äntligen kommit tillbaka till verkligheten. Förra veckan var det jobb, jobb, jobb och inget mer. Kanske en öl eller två efteråt i väntan på nattbussen. Jag lyckades i alla fall få ihop 78 timmar på sex dagar, inte illa!

Igår kom mamman och hämtade mig i Oslo, och nu är jag samt allt mitt pick och pack hemma i skogen. I morgon blir det flyttstädning hos brorsan i Linköping, kanske tar ett litet besök i Norrköping på hemvägen, och sen bär det av mot Australien på fredag. Det värsta är att jag precis har kollat vädret där nere nu så här i juletider. Jag har ju varit lite sådär taggad på att fira jul i värme och sol, eftersom jag älskar allt som har med julen att göra och helst vill ha snö, granar och mörker. Nu ser det ut som om det varken blir det ena eller det andra. Det ska nämligen vara mellan 6 och 14 grader och moln i Melbourne runt jul. The Whatz??? Varken snö, sol eller värme? Skitjul. Men klart det ska bli kul att komma iväg, och inte minst att träffa syster yster igen.

Nu ska jag pyssla julkort. Inte för att de kommer fram till jul, men ändå. Man kan välja på metal-tomte eller norsk lutefisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar