måndag 8 december 2008

The Volbeatz!

Efter att ha sovit bort halva dagen igår tog jag mig iväg till Sofia (och Fredrik) på glöggparty. Hur mysigt som helst, men jag måste erkänna att den norska tomteglöggen vann över den svenska (stockholmska...) årgångsglöggen. "Använd gärna det billigaste rödvinet!"

Mitt i trevligheterna var jag tvungen att tacka för mig och ta mig vidare. Jag skulle nämligen iväg och se Volbeat. Jag måste faktiskt erkänna att så där jättetaggad var jag väl inte. Visst skulle det bli kul att se dem, men eftersom biljetterna tog slut så fort var det bara jag som fick tag i en, och skulle således gå själv. I kön träffade jag på en snubbe som hette Robin och var från Östersund. Robin visade sig ha en extrabiljett, så jag ringde Lollo som kastade sig iväg och var där på två röda. Robin vägrade dessutom att ta emot något annat än en kall pils för biljetten. Ibland har man tur!!!

Konserten var för övrigt riktigt, riktigt bra. Lokalen (John Dee) var ganska liten, men stämningen på topp. Grabbarna gjorde en riktigt grym spelning, och som vanligt sitter jag nu och är bitter för att den är slut. Efter att ha införskaffat oss ett par tröjor bestämde vi oss för att kvällen inte riktigt var slut än och gick och tog en öl på De Villes, vilket visade sig vara ett smart drag, eftersom samma tanke hade slagit en drös andra volbeatare. Hon i baren fattade galoppen och snart spelades Volbeat non-stop. Mycket bra stämning även här, men vi var helt utschasade (????) efter spelningen så vi gav upp och åkte hemåt. En mycket, mycket lyckad söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar