måndag 28 november 2011

Skägg!

Nu har Movember blivit ett vedertaget koncept även här i Norge. Det hela började för några år sedan i Australien, då män i alla åldrar låter mustaschen växa och gro hela november för att samla in pengar till och sätta fokus på mäns hälsa. Det innebär att gatorna nu, så här mot slutet, börjar fyllas av skäggprydda män. Stiligt. Det är många som inte nöjer sig med en liten fånig mustasch och kör på med helskägg i stället. Ju mer hår, desto bättre. Den enda anledningen till varför jag är pyttelite bitter över att vara kvinna och inte man är att jag aldrig kommer kunna odla mig ett praktigt skägg. Ett lurvigt ett som värmer om kalla vinterkvällar. Det och att slippa kön till tjejtoan när man är ute.


Det här är Elmar Weisser. Han har precis kammat hem totalsegern i Skägg-VM som gick av stapeln i Trondheim. Människan har skulpterat en ren i sitt skägg. Grattis.

1 kommentar:

  1. Oj oj oj!
    Detta påminner mig om en gammal barnvisa. Nej, inte visan egentligen men bilden som var i boken med visan. En gammal gubbe med ett skägg som tyckte att det lukta ägg. Och var det inte minsann ett par ugglor (!) som byggt bo i skägget.Jojomensan. Jag minns att jag tyckte att bilden var lite märklig... Modren

    SvaraRadera