fredag 6 januari 2012

Då var man tillbaka i Oslo igen, och det började inte bra. Första dagen på jobbet blev jag sjuk. Förmodligen är det något livshotande. Feber och en stor elak klump i halsen. Den trevliga doktorn påstod att det inte var värre än en liten virusinfektion och föreslog att jag skulle gå hem, vila och dricka lite te. Så här ligger jag nu, ett par dagar senare och förtvinar långsamt i min egen svett. Jag har sett hela Sagan om ringen-triologin och googlat efter banantelefoner. Nu har jag tråkigt. Det värsta är att jag och Cilla ska åka till Hemsedal på söndag. Vi har fått biljetter med mat, boende och liftkort betalt. Och nu kanske jag inte kan följa med. Det är så sjukt dålig timing att bli sjuk nu. Jag är mer än lite bitter. Och pytteliten. Så liten man bara blir då man ligger i feber och saknar sin mors svala hand. Nu ska jag svettas lite till, hej då!

Ps. Det här är mitt hundrade inlägg. Jubileum.

2 kommentarer:

  1. Jag slämger genast iväg mina allra längsta och svalaste armar och lägger dem på mitt stackars barns heta panna och sjunger om alla små rävar som sover så sött. Själv håller jag på att få ont i halsen nu, så du blir säkert frisk snart ska du märka.
    Modren

    SvaraRadera
  2. Stackars uschliga storasyster :/

    SvaraRadera