onsdag 18 januari 2012

Om att dammtussar är bevis på att man har gjort något roligare...



Idag var planen att jag skulle städa efter jobbet. Städa, damma, diska och tvätta. Men så fort jag ens tänker tanken på att sätta igång kommer jag på tusen andra grejer som jag egentligen MÅSTE göra först. Typ limma fast en apa och ett bokmärke i en ram. Sen, när och om, jag faktiskt kommer igång med städningen hittar jag alltid en massa grejer som jag hellre vill leka med. Så var fallet även idag. En ful anteckningsbok och ett fint papper. Jag slog in. Det var så kul och framkallade sådana fantastiska minnen från när man var sju och äntligen fick börja skolan och slå in läseböcker, så jag fortsatte. Jag slog in alla böcker jag kunde hitta. Det blev helt sjukt fult när alla böcker såg likadana ut så jag slog ut dem igen. Väl spenderad tid. Nu ska jag skriva ner alla de bästa, välbeprövade recepten i min nya bok. Tur att jag har köpt rosor till Adrian. Inte en chans att han kan bli sur nu!


1 kommentar:

  1. Du gillar fortfarande citroner!!!!
    Och du är härligt förfärligt lik din mormor när det gäller att prioritera roliga saker före lite mer trista saker. Hon säger fortfarande, fast inte lika ofta, "Man ska verkligen inte röja undan alla spår efter en aktivitet." Heja er säger Modren och Dottren

    SvaraRadera