måndag 2 januari 2012

Gott Nytt År

 

Sista dagen 2011 inleddes med rimfrostpromenad, följt av en väldigt nostalgisk dusch. Herbal Essences har länge varit mitt favoritschampo så förtvivlan var stor när det för ungefär ett år sen slutade säljas. Men i badrummet hemma i skogen, bakom handdukar, hängde en gömd påse med en liten skvätt kvar. Bra sparat, mamma. Så för sista gången är mitt hår så lent och fint och väldoftande som det bara blir av Herbal Essences. Gul.


Sen var vi på mammas och pappas årliga nyårskonsert. Tydligen fick man applådera i kyrkan.



Mat...

 
...och dryck. Skål!

 

                         Can var inte så duktig på att spruta champagne, men hade en fin reflex.
                             Stort fyrverkeri, eller litet tomtebloss? Ingen såg någon skillnad!


Gott Nytt påre.

 

Sen spelade vi spel, musik och spådde i tenn. Jag fick en våg. Någon tolkade det som att mitt liv kommer att gå i vågor under det kommande året. Kul. Det gör det ju jämt. Jag hoppas mer på surfing.

Som nyårslöfte hade jag tänkt sluta snusa och sluta äta godis. Jag insåg snart att jag inte kommer klara mig utan det ena utan att ha det andra. Så hela 2012 är det nu godisförbud.

2 kommentarer:

  1. Är det kul att likna sin mamma?
    Gröner och grann!
    Mitt nyår var det bästa på länge med stjärnor högt och lågt och överallt. Tack för att ni kom hit och styrde upp det hela!

    SvaraRadera
  2. Haha, vi är faktiskt jättelika i samma kläder. Det är kul. Tack för att vi fick komma dit!

    SvaraRadera