torsdag 12 januari 2012

A Trip Down Memory Lane

För några år sedan fick jag en sån där 10-årsdagbok av min mor. Sedan dess har jag knåpat ner ett par rader om vad som har skett varje dag. Om jag läser lite i den hittar jag en massa saker som jag hade glömt att jag hade gjort. Och saker som jag har förträngt. Och en massa fina saker som jag kommer ihåg, men kanske inte så ofta tänker på längre. Dessutom är det ingen som kan räkna med att gå som segrare mot mig ur en diskussion om vad som hände när. Jag har bevis.

Idag, den 12 januari år 2007 bodde jag i London. Jag firade 6 månader med min dåvarande pojkvän Alex. Vi drack pints på John Snow, åt fajitas och bowlade på världens bästa bowlingställe, Bloomsbury Bowling.

År 2008 var jag hemma i skogen. Jag sov, åkte till Julita och sen hade vi julgransplundring med fiskdamm.

För tre år sedan, 2009, samma dag, var det måndag. Jag var i Australien med min syster och bror. Vi mötte upp med coola surfkillen Kyle i Sydney och åkte iväg på en veckas surfläger.

Ett år senare, 2010, var jag kvar i Australien, och bodde med coola surfkillen Kyle. Jag surfade, målade en bondes hus och såg Avatar i 3d.

För exakt ett år sen bodde jag här i Oslo och Gabbi kom från Skottland och hälsade på. Vi drack öl på Cafe Sør och white russians hemma hos syrran.

Där ser man.

1 kommentar: