måndag 23 juli 2012

Sommarprat

Idag har det varit en riktig blåsdag ute i hissjöskogen. Efter att ha vinkat av min Adrian som skulle hem till Norge en sväng åkte jag och plockade lite vinbär. Röda vinbär är lätt mitt favoritbär. Så nu slipper ni ligga sömnlösa och fundera på det.


Resten av dagen har tillbringats i säkerhet, inomhus. Jag har städat och pysslat och lagt pussel och skrivit upp recept och konstant ätit mackor med prickig korv. Typiska blåsdagsaktiviteter. Under hela tiden har jag som soundtrack haft diverse sommarpratare. En väldigt bra grej att sysselsätta sig med, på p1s hemsida kan man hitta en massa gamla och nya sommarprogram. Musiken är bortklippt om de är äldre än 30 dagar, men i vissa fall är detta en fördel. Titta här!

Idag har jag lyssnar på John Ajvide-Lindqvist, Elsa Billgren, Lena Endre, Daniel Adams Ray, Siw Malmqvist, Lars Winnerbäck, Peter Carlsson, Jonas Gardell, Astrid Lindgren och Jonas Wahlström. 
En del bättre än annat. Ett riktigt hett tips är Peter Carlsson. Sjukt roligt och bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar