torsdag 19 september 2013

Stjerner blinker farvel

Året var 2006 och jag var på Hultsfredsfestivalen. Det var tidigt på dagen och mina kompisar var för bakfulla för att röra sig. Själv var jag rastlös och satt och läste i det lilla festivalhäftet. Ett av de första banden som skulle spela den dagen var ett norskt band som enligt broschyren skulle vara "kanske det bästa livebandet du ser i år". Jag ringde lillasyster som också var på plats och tillsammans begav vi oss till scenen i fråga för att ge bandet, som hette Kaizers Orchestra, en chans. För att göra en lång historia kort tog det inte många slag på oljefaten innan vi var sålda.


Sju år, och dubbelt så många konserter senare, var det förra helgen dags att säga farväl på obestämd framtid. Jag och Anna var givetvis på plats i Stavanger. 


Det var, som alltid, helt fantastiskt. Flosshatten av till, inte bara sommaren 2006s, utan alla år som hittills har gått och som komma skalls bästa liveband!


Och det är visst sant som de säger; It ain't over til the fat lady sings!

2 kommentarer:

  1. Vad fina ni är. Saknar er! Kram moster!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint. Inte ett öga torrt.

    SvaraRadera