onsdag 23 april 2014

Påsken

Jag hade ett så himla fint litet påsklov i skogen i år. Eftersom både jag och syster skulle jobba själva påskhelgen tog vi och firade lite i förskott i år. Vi började i Stockholm där vi mötte upp delar av storfamiljen och skrattade åt Schtunk, som den här gången bjöd på trams-Raskens. 


Sen bar det av till skogs. Mina favoritskruttungar kom och lekte och vi återupplivade min favoritpåsktradition från när jag var liten. Så himla nostalgiskt.


Årets påskägg färgades med grönsaker och kryddor.


Syskonen snickrade ihop ett bakbord till mor sin och var lagom stolta...


Det bjöds på skattjakt...

 ...och spelades kort i motvind.


 Dessutom plockade vi nässlor, klappade katt, gjorde body balance-övningar i solen, lagade och åt massa god mat, somnade till dåliga filmer i soffan, luktade på vårskogen och försökte knäcka trocadero-receptet. Det sistnämnda gick väldigt bra, eller väldigt dåligt, beroende på vem man frågar...


Typiskt bra påsklov!

2 kommentarer:

  1. Påskharen! Bakbordet! Skattjakten! Totoro! Alltihop och allt annat! Typiskt bra påsklov!!!

    SvaraRadera