onsdag 30 april 2014

Pysselkväll

Här om dagen fann jag mig plötsligt ledig en hel kväll. Jag gjorde det enda rätta; sopade allt viktigt jag egentligen borde ta tag i under mattan och började pyssla.


Det blev ytterligare ett tårtfat. Den här gången till Pia, som önskade sig ett i inflyttningspresent. Visserligen var det över en månad sen själva inflyttningsfesten ägde rum, men den som väntar på något gott osv. 


Det blev även ett par sådana här.  Av några bokmärken, lite modpodge och ett par gamla dojjor. Det var egentligen ett litet test för att se om det lät sig göras, och det gjorde det ju. Modpodge är för övrigt något slags amerikanskt gummilim. Jag kan varmt rekommendera att kleta in fingrarna med modpodge, låta torka och sedan dra av. Extremt tillfredsställande. 


Sen skulle det egentligen bli en grej till, men den hann jag inte riktigt göra färdig (pga modpodgedistraktion...) så den får vi titta på en annan gång. 

Hej då. 

1 kommentar: