lördag 10 mars 2012

Lördagspyssel

Medan de flesta piffar upp sig från topp till tå, smuttar på allehanda fancyschmancy cocktails (eller lådvin, vad vet jag?!) och gör sig mentalt redo för att ge sig ut i natten och trängas med mer eller mindre jobbigt folk på något flashigt uteställe sitter jag hemma i källaren och limmar ihop sidorna på inte en, eller två, utan tre fina böcker. (Mycket tålamodsprövande, med mina mått mätt)


Lägg väl märke till skärpan i bilden och hur fint kamerans blixt lyser mot det röda lädret. Konst är vad det är, och inget annat. 

(ps. det där kan ha varit den längsta meningen jag har skrivit, genom tiderna. Eller i alla fall sedan min lågstadielärare sa att jag skrev för långa "uppsatser" och jag, smart redan då, hoppade över alla punkter, kommatecken och mellanrum och ritade streck mellan orden istället, för att på så sätt få in mer text på mindre plats...typIIhärInågontingIkundeIdetIseIut Man får inte vara dum. )

3 kommentarer: