måndag 12 mars 2012

My man

Dilemma. I morgon kväll har jag planerat att gå och se en konsert i goda vänners lag. Nu har det kommit till min kännedom att the man him self, Bear Grylls kommer och gör en show i Oslo, i morgon kväll. Jag älskar ju man vs. wild. Jag vet att det snackas och spekuleras om att programmet är fejk,att han inte sover ute i vildmarken, utan på lyxiga hotell, att han får hjälp och mat av sitt filmcrew osv. Men det skiter jag lite i. Mycket av det han har gjort är inte fejk och i det bekväma samhälle vi idag lever i tycker jag om att det fortfarande finns folk som kan klara sig var som helst med vad som helst, med hjälp av filmcrew eller ej. 18 månader efter att han hade kraschat med en fallskärm och skadat ryggraden ordentligt stod han på toppen av Mount Everest.  Dessutom äter han vad som helst, och då menar jag verkligen vad som helst. Så länge det finns ett litet uns av protein i det. Men det gör han ju bara för pengarnas skull, för att bli känd, säger folk då. So what?! Att äta larver från ett dött kadaver är coolt, oavsett av vilken anledning man gör det.

Här är de sex äckligaste sakerna jag har sett Bear Grylls äta;

6. En stor, sprattlande laxfisk. Han håvar upp den ur älven och biter ihjäl den. Blodet och inälvorna sprutar. Men han får i sig mycket protein.

5. Råa gettestiklar. Blä, men proteinrikt.

4. När han är ute och traskar i öknen och hittar en gammal, död, halvrutten kamel. Och gnager i sig fettet från insidan av magen. När till och med Bear håller på att spy, då vet man att det är riktigt äckligt. Men vad gör man inte för lite protein. Som en liten bonus kryper han in i den döda kamelen för skydd och sover där.

3. Elefantbajsjuice. Smaka på ordet. Han pressar alltså ur en elefantbajs för att få i sig vätska.

2. Bear är  i Sibirien. Där stöter han på en död, frusen yak. Han ba; Jag vet! Jag skär ut och äter upp hans gamla öga! Skitäckligt, men det innehållar ju lika mycket protein som en stek!

1. Håll i er nu. Äckligast på listan. Han dödar en orm, med tänderna såklart, äter upp innehållet, men sparar skinnet. Sen blir han kissnödig och i öknen kan man tydligen inte låta någon vätska gå till spillo.Gissa vad han använder som behållare. Sedan vandrar han någon dag genom öknen med kissormen runt halsen innan han dricker upp det. Varmt kiss blandat med rutten orm. Hardcore.



My man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar