söndag 25 mars 2012

Nu äre vår!

Nu är våren igång ordentligt. Det vet man för vi har släpat från uteserveringen på jobbet, och utökat med 200 sittplatser..Så det är det jag har gjort i helgen. Sprungit som en galning för att släcka norrmännens outtröttliga törst. Utepils!

Så igår kväll var jag på ett riktigt spektakel. Morten Ramm fyller Oslo Spektrum. De som sålde mest julöl under julbordssäsongen fick komma och hänga i Rignes loge och skratta åt eländet och dricka öl. Jag sålde inte mest julöl, men man har väl kontakter. Skrattade så jag fick magknip gjorde jag iaf.

Och när man har jobbat 21 dagar i sträck (det är tre veckor det...) så får man unna sig. Att åka till London t.ex. Så det gör jag och min Adde om bara några få timmar.

   

Och på väg hem från jobbet hittade jag mina två favoritvårtecken. Årets första tussilull och videungar. På norska heter det gåsungar. Sött. 

2 kommentarer:

  1. 21 dagar i streck? Hujedamig! Då förtjänar du verkligen att åka bort lite. :)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Det tycker faktiskt jag också!

    SvaraRadera