fredag 2 mars 2012

Om konsten att pruta (åt fel håll!)

Idag styrde jag min kosa mot Fretex. Jag skulle banne mig ha tag i en kassettbandspelare. De hade en. En ful en, utan sladd. "Vad tar ni för en ful radio utan sladd"? undrade jag. "Äh, den kan du få", sa de. Tack.

Sen köpte jag en vegetarisk kokbok för 20 spänn. Bakom mig i kassan stod en gammal tant och spanade hungrigt in min bok. "Ååååh, hittade du sa hon. Jag letar efter en vegetarisk kokbok till mitt barnbarn, men jag hittade ingen..." Jag tror minsann att det fanns fler vegetariska kokböcker där nere", försökte jag hjälpa till. " Ja, men just den där var ju väldigt fin... *hint hint* "Äh, ta den då, tantskrälle".

Sen gick jag och hämtade mig tre nya böcker. "Du får alla för en tjuga, eftersom du var så snäll", tyckte mannen i kassan. "Nej, men ta i vart fall 20 kronor styck", prutade jag.

Sen gick jag till klädesavdelningen. Där hittade jag ett par tyger och en sprillans ny fleecetröja med prislappen kvar, som gjord för snowboardåkning. "Vad kostar en fleecetröja, tro?" "30 kronor", sa damen. "Men den är ju SPRILLANS NY! Ta 60." Hon ba "Ok då, men då får du tygerna på köpet!"

Jag tror inte att de vill rädda barnen.

Och ikväll åker vi till Skotlland.Där ska vi festa på ett slott. Whskey och grejer.


1 kommentar: