fredag 22 juni 2012

Midsommarafton

Idag är det midsommarafton. I och med ett stundande tandläkarbesök tidigt i morgon så avstår jag från allt vad festligheter heter. Istället har jag varit på Maritabutikken och handlat som man gjorde förr. Sträckt fram en skrynklig sedel och frågat "Hur många får jag för den här?" Jag fick 25 stycken. 25 stycken gamla Nemi-tidningar och en liten, blommig duk.


Så nu sitter jag invirad i ett täcke på balkongen och läser Nemi och lyssnar på när grannarnas grannar sjunger helan går och av någon outgrundlig anledning lyssnar på mmmbop på repeat. Märkligt nog tillhör balkongen samma lägenhet som jag flyttade ut från för lite mindre än ett år sen. Fina, fina Grunerlökka. Jordgubbar med glass har jag i alla fall ätit. Och kransen tar vi imorrn. Glad Midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar