måndag 25 juni 2012

The Times They Are a-Changin'

Om exakt en vecka flyttar jag från Oslo. Jag ska ha sommarlov! Förstår ni? SOMMARLOV. Få saker är bättre att ha.

Så nu under min sista vecka som partysvensk växlar jag mellan först och främst tre olika känslolägen.


1. Pepp på att snart få sommarlov. Hänga med familj och vänner in världens bästa stuga i världens bästa skog, äta glass, inte ha en enda sko på, gå på festival, åka till fjälls, dansa på Sigges Loge, trä smultron på strå, safta och sylta och bada.



2. Nostalgisk och lite ledsen för att lämna det lilla liv man har skaffat sig här i Oslo. Fina människor, platser och minnen. Men det är dags.



3. Nervös. För i höst flyttar jag till Skåne. Närmare bestämt Tomelilla. Där ska jag gå på folkhögskola och läsa om urfolk. Otroligt spännande, viktigt och intressant. Men nervös är jag. För att mina klasskamrater inte ska tycka om mig, för att jag inte ska kunna sitta still i skolbänken, för att jag ska bo så långt från Adrian, för att Skåne av någon anledning känns längre bort än Australien, England och Oslo tillsammans. Eller så är det bara jag som har blivit äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar