fredag 5 juli 2013

Epic Fläle

Som den observante har fått med sig bryggde jag för några veckor sedan öl med min käre far. Den lille bryggmaskinen klappade ihop mitt i alltihopa och därmed fick ölen sitt namn, Epic Fale. Trots detta missöde blev den väldans god. En ny maskin anlände och vi gjorde ett nytt försök. Den här gången gick det bättre. Jag ville försöka göra öl med en touch av fläder, så jag tappade på flaska och petade i några fläderblommor i några och en liten skvätt flädersockerlag i andra. Epic Fläle var född. Igår var det dags för provsmakning. Jag kan inte direkt påstå att det smakar något värst flädrigt, men sjukt gott blev det.


Sen pimpade vi. Eftersom jag skriver som en påse kråkor fick Adrian bidra med sin stadiga hand. Eller hur blev de tjusiga? Eller hur har ni aldrig sett snyggare öl? Tänkte väl. 

2 kommentarer:

  1. Du är så pysslig! Tänk om jag hade en bråkdel av all din pysselenergi. önskar mostern

    SvaraRadera
  2. Du kan gott få lite av min! Jag har så det räcker och blir över!

    SvaraRadera