söndag 28 juli 2013

Öland

Hej alla! Jag hoppas att ni njuter ordentligt av denna fantastiska supersommar som just nu pågår runt om i landet! Det gör nämligen jag. Därav lite glest mellan inläggen här nu för tin.

För tre veckor sen bar det i alla fall av till Öland. För där, bland kossor, vallmofält och väderkvarnar bor Elise. En liten, men tapper, skara från min älskade urfolksklass mötte upp.


Första kvällen hängde vi i sjöstugan, 


men somliga insåg inte alvaret i det hela...


...och hoppade lite, som omväxling. Men hon gör det ju så bra. 


Nästa morgon klev vi upp för att hälsa på kossorna. Fina fina kor!


Sen åkte vi på en liten roadtrip och gjorde vad turister gör mest, som att hänga vid vägkanter...


klättra upp i fyrar...


och fotografera vallmofält. Kära nån, vad vackert det var. Vallmo är min favoritblomma och ja, jag grät lite. 


Efter att vi badat och ätit kroppkakor var det helt plötsligt lördagskväll och upp på logen dans. Vi tog oss dit på det enda rätta sättet: hövagn. 


Tyvärr var inte snuskaftonen förrän veckan efter, 


men på dansbanan var det livat värre. 


När vi hade dansat färdigt åkte vi hem och dansade lite till. Med de här figurerna.


Sen var det bara in i dimman...

2 kommentarer:

  1. MALUNGIL HELG! särksilt fisa folk som filosoferar längst ut på en sten i örat och att hoppa och korna. och hagarna och ängarna och öland och epic fläle och katterna och polackhuset

    SvaraRadera