torsdag 22 november 2012

Walk Like An Egyptian

Idag hade vi temadag på skolan. Egyptisk sådan. Det var kul. Man fick välja på lite olika aktiviteter; matematik, arabiska, orientalisk dans, filmvisning, keramik och målning. Jag hade egentligen valt orientalisk dans, men kände att det var lite tidigt på morgonen för sådana höftrörelser, så jag såg en film istället. Whatever Lola wants. Den handlade om orientalisk dans. 


Här målas det på väggarna. 


Sen gick jag och gjorde en kruka. Den i mitten som ser ut som en bikupa, den är min. 


Vi fick te och dadlar. 


Man fick klä ut sig också, och bli fotograferad. Förhoppningsvis kommer det snart lite bilder på mig när jag posar som Kleopatra. 


Sen samlades vi på Tahrir Square. Afrikaklassen hade ritat på väggarna. 


Där berättade våra fina egyptiska gäster Hosny och Fatma om den egyptiska revolutionen och sen fick vi se en film som hans kompisar hade filmat mitt i kaoset, väldigt stark.

Sen var den dagen all och kul skola jag har va?

2 kommentarer:

  1. Himla bra har du det på din skola!
    Om jag inte själv gjorde något liknande just nu skulle jag vara grön av avund - men nu är jag inte det!
    HURRA för folkhögskolorna!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara instämma med er. Folkis var de bästa åren i mitt liv! Kram moster (o syster)

    SvaraRadera