onsdag 22 februari 2012

One man's trash...

Nu ska vi lära oss att göra en plånbok av ett vanligt, hederligt mjölkpaket. Med hjälp av knivskarpa bilder och glasklara instruktioner.


Man tager sig ett mjölkpaket. Klipper av topp och botten.


Plattar till eländet. Använd gärna en sax för att trycka till kanterna.


Vik in så hära.


Vik upp så hära.


Klipp bort övre delen av kortsidorna.


Vik ner främre flärpen över mitten.


Runda hörnen på bakre flärpen.


Mööö


Om man inte gillar kor kan man vika ut plånkan och klistra på något snyggt tyg. Smäcka dit en tryckknapp och saken är biff. 

Recycle or die!

4 kommentarer:

  1. Hihihi. Jag tror att jag vet var du fick tag i tyget för jag tror att jag såg det i måndags,,,,

    SvaraRadera
  2. Haha. Fint blev det i alla fall! jag blir sugen jag med... kanske ska samla in lite mjølkkartonger på jobbet idag...

    SvaraRadera