onsdag 1 februari 2012

Topp 2011

Tvåtusenelva var ett bra år. Ett riktigt bra år faktiskt. Så här äre va, om man, som jag, jobbar i restaurangbranschen har man en viss lyx. Lyxen består i att man på sitt jobb inte är outbytbar. Jag gör liksom ingenting som inte någon annan kan göra. Det innebär att så länge man hittar någon som är villig att göra jobbet åt en kan man ta ledigt. Typ när som helst. Utom 17 maj. Då måste alla jobba. 2011 var, med andra ord, inget fyra-veckors-semesters-år. Det här är tio av de bästa grejerna jag tog mig friheten att göra förra året;


Det nya året invigdes med sol och snö i Hafjell.


I februari blev det en spontantripp (faktiskt!) till Costa Rica.


I mars åkte jag till Edinburgh och kramades med Gabbi, drack white russians på Lebowski's och dansade till Gogol Bordello. 


I April weekendade vi i Barcelona med vind i hår.


I maj åkte jag hem till världens finaste stuga i världens finaste skog. Där firade vi mormor med liljekonvaljer, sång och våffeljärn.


Efter otrevligheter i Oslo i juli flydde vi till fjälls och posade framför gråa små hyttor med grästak.


I augusti hade jag den bästa skogsfesten i mannaminne, till ära av mitt 25:e år här på jorda. 


Och direkt efter det åkte vi ner till Budapest för att gå på världens bästa festival, Sziget.


I december insöp vi julstämningen i London, 


och sen var det jullov, och jag fick vara hemma i skogen igen. 

2 kommentarer:

  1. Du, ett år går fort. Just förra året var ett bra år för mig också.
    Emerson, lite rävar, en tipi och vargpuss och skogsfester t ex.
    Och 2012 började bättre än nånsin, tror jag bestämt, med huset fullt av er!

    SvaraRadera
  2. Vilket jäddra år va? Fint :)

    SvaraRadera