onsdag 8 februari 2012

There and back again

Jag har varit hemma i skogen en sväng. Syftet med resan var att anmäla mig till en kurs i Matte B. På komvus i Katrineholm. Det gick väl sådär, milt sagt. Jag hade pratat med tre olika personer, som alla sa att det var bara att komma in och boka en tid. Så det gjorde jag. För att få reda på att de inte har någon kurs i Matte B just nu. Faktum är att de har antagningsstopp på alla komvuxkurser för tillfället. Tack hörrni. Hade det varit så svårt att klämma ur sig det innan jag satte mig på ett tåg i fem timmar? Va?

Men det var ju inte på något sätt ovärt att åka hem en sväng för det. Jag letade upp mina gamla pogs och åkte och hälsade på brorsan på skolan för en nostalgisk match. Pogs, minns ni???



Sen gick jag på spårpromenad i snön.


  



Jag hann även med att skåpråtta, åka längdskidor (två varv på åkern är kanske inte mycket att skryta om, men det är iaf mer än jag har åkt de senaste 10 åren), prata med Sofie och gosa med liten Rasmusbebis, klassikern somna-i-soffan-till-Seinfield samt äta en liten semla. Det här med semlor förresten, att jag aldrig lär mig. Varje år väntar och längtar jag tills det är dags, i år tjuvstartade jag t.o.m. Sen tar jag en tugga och mår illa. Och äter inga mer semlor förrän nästa år igen.   

2 kommentarer: