lördag 18 februari 2012

Quarterpipetävling i Holmenkollen

Igår kväll åkte jag, Adrian och Cilla upp till Holmenkollen för att kolla in quarterpipetävlingen. Snowboard-VM     är i full gång här i Oslo, och eftersom jag tyvärr inte kan åka och se halfpipefinalen i eftermiddag fick jag nöja mig med sidotävlingen i att hoppa högt igår. Det var kallt om tårna, men stämningen var på topp, och publiken iklädda sina färgglada snowboardjackor såg ut som ett hav av strössel. Och som de åkte. Snabbt och högt. Och Terje Håkonsen, vilken kille!


Förutom att han åker snowboard som en gud och är skitsnygg (grabben är 37!) verkar han väldigt vettig, I intervjun efteråt fick han frågan om hur han trodde det skulle gå för landsmannen Aleksander Østreng i halfpipefinalen, och svarade att Aleksander är en duktig åkare, men att han är ett fan av prestationer, inte nationer. Heja heja!




Här är vinnaren, fransmannen Olivier Gittler. Snyggt.

1 kommentar:

  1. Ahaaaa! Nu har jag också sett hur en quarterpipe är och ni hade ju förklarat väldigt bra för mig som inte fattar så lätt...mamma

    SvaraRadera