torsdag 1 december 2011

1:a December

Första december. 10 grader och regn. Som utlovat.

Jag vaknade av att Adrian sparkade lite på mig. Jag hade tydligen oupphörligen pekat honom i ansiktet och sagt "skägg, skägg, skägg" ett bra tag. Samt sjungit "Lilla snigel" i sömnen. Snacka om multitasking. Tydligen var jag ganska nöjd i min sömn. För första gången på ett par veckor. Jag opererade nämligen ut en visdomstand igår och i och med att jag har norra Europas värsta tandläkarskräck har jag inte sovit något vidare värst på ett par veckor. Men nu är den ute, den lilla uslingen. Och den här gången var jag smart nog att inte gå till en tandläkare med smutsiga mysbyxor och kontor med pappväggar, uppsmällt på tågstationen, utan till en tvättäkta tandkirurg. Heja. Kul var det inte, men det kunde varit värre. Jag kunde t.ex. ha tvingats att gå till tandläkaren i Albanien.


Jag har gjort en adventskalender till Adrian. I vårt vardagsrum står en fin gammal kista med 12 små lådor. Perfekt för att lägga en liten adventspresent i varje låda, och sen börja om. Det har jag gjort. Lyllos honom som får vara tillsammans med mig, tänkte jag.


Men tji fick jag, för i själva verket var det lyllos mig som fick vara tillsammans med honom. Han har nämligen också gått och gjort en adventskalender med presenter. Med små rebusar. Så jag ska alltså få en liten skattjakt varje morgon. Fram till jul. Han ska alltid vara värst. Typiskt killar.


Produktiv som jag är har jag även knåpat ihop årets julkort idag. Jag är egentligen inte en tjej som är speciellt intresserad av det här med scrapbooking och korttillverkning. Detta till trots har jag rotat fram fina papper som jag har fyndat någonstans och klippt och klistrat lite. Man kan bl.a. skymta en julälg, ett par julekorrar och en julsnigelkott. Lägg märke till frånvaron av otäcka julugglor.

2 kommentarer:

  1. ÅÅhh! Lyllos dej - verkligen!
    En skattjakt om dagen - det är så att jag avundas dej lite, lite.
    Fast jag letar också saker varje dag - utan rebus! Det är allt som jag inte vet var jag la ifrån mig när jag använde det senast. Ibland hittar jag saker som jag inte visste att jag hade. Det är väl också en slags skattjakt,eller?
    vimsig mamma

    SvaraRadera
  2. Du! Det kanske är JULugglorna som är slemme och usle och de andra ugglorna som är helt okej!?
    (Jag kan inte riktigt släppa det där med ugglorna märker du kanske)
    mamma

    SvaraRadera