söndag 4 december 2011

Hade en sjuhelvetes natt med fruktansvärd tandvärk i natt. Eller tandvärk och tandvärk. Själva tanden är väl inte så mycket att ha ont i längre, men ni fattar. I alla fall ringde Adde H till mitt jobb och i princip krävde att jag skulle slippa jobba. Så jag slapp. Istället har jag haft en mycket trivsam dag i mitt eget sällskap. Julpyntat lite, fixat lite klappar och kirrat pepparkaksdegen. Samt ätit upp stora delar av den. Sen såg jag Love Actually. Det gör jag varje december och har så gjort sen jag första gången såg den. Med Carin och Can i London. Detta sker som oftast i smyg, som den aktiva motståndare av romantiska filmer jag är. För två år sen, i Australien, skrattade Gabbi länge och väl åt den kalkonfilm jag "råkat" plocka upp i videouthyrningsbutiken...


Så här ser min meny ut nu för tiden. Dagligen. Kul mä.



Jag ÄR faktiskt över 12 månader...

Fiskbullepotatismos med smör. Om någon undrade.

Idag har jag lyssnat på julmusik av varierande kvalitet. Här har ni. Mias jul

2 kommentarer:

  1. Stackars, stackars dej!
    Men skådade jag rätt?
    Var det Nestlé på kartongen?
    Har hela min solidariska fostran verkligen gått om intet...?
    Dock - vilket fint adventsmys!
    Jag tycker det är lyllos oss i skogen att du kommer hit lite lagom före jul och styr upp det hela. Här är det för trist just nu. Alldeles för lite pyssel och sånt. Och ingen snö heller! Modren

    SvaraRadera
  2. Jag vet, mamma, jag vet. Men i detta gudsførgætna land finns det faktiskt ingen annan vælling, och du vill væl inte att din ældsta dotter helt ska svælta ihjæl?! Det tog emot lite nær jag la ner den i korgen, men vad gøra?

    SvaraRadera