onsdag 7 december 2011

Två fina kvällar

Igår var en fin kväll. Jag gjorde pepparkakshus.
Efter lite blod, ett par tårar och en jävla massa svett stod det klart. Skåda!

Sen började det snöa igen. Ordentligt, stora fina tussar.
Tog med Adrian på en liten kvällssnöpromenad.

Imorse var det dags att pallra sig till jobbet igen. Okristligt tidigt, klockan sex.
Men det gjorde ingenting för snön låg kvar!


Sen har jag varit hos tandläkaren. I hålet där den berömda tanden en gång satt petade han in en liten trasa indränkt i något som luktade och smakade extremt starkt av kryddnejlika. Så nu smakar allt jag äter jul. Bra timing. Nu sitter jag barnvakt. Åt Marley. Marley är en liten fransk bulldogsvalp och väldigt söt för att vara hund. Sen, hör och häpna, slog verkan av kryddnejlikan in och smärtan i munnen var som bortblåst. Jag somnade i soffan ett par timmar, de två kanske skönaste timmarna i mitt liv. Jag har inte sovit ordentligt på flera veckor, och till på köpet med en liten platt hundnos i halsgropen. Lycka.

1 kommentar:

  1. Vilket pepparkakehus! Du gjorde´t igen! Hurra, hurra för Maria. Och Marley! Och kryddnejlika! Och allt som blir bra! Modren

    SvaraRadera