måndag 27 oktober 2008

5 Oktober

Det gick ju lite sådär med det här bloggandet. Kanske inte riktigt är min grej ändå, hade kanske mer till liv i somras än jag först trodde. Jag har haft så j-a kul i sommar, gjort så mycket kul och träffat så mycket sköna människor, men nu är sommaren över och ingen är nog gladare för det än jag. Skönt att få andas frisk hösluft, äta äpplen, dricka te och traska omkring i skogarna runt Holmenkollen och klappa får...

Lektern har slagit igen för säsongen, visst var det lite tråkigt, men det ryktas om att när portarna slås upp i vår kommer stora förändringar ha skett. Nu jobbar jag på en riktig restaurang, där maten faktiskt serveras på rikiga tallrikar, som heter Christiania. Det är mysigt värre, men tyvärr får ingen så många timmar än så länge så imorgon är det uppstyrning som gäller.

Vi får väl se om jag återupptar skrivandet i min lilla blogg, ville mest tala om att jag fortfarande lever och har hälsan. Bara det ordnar sig med jobb nu kommer allt bli hur bra som helst i höst.. Just nu är det en hel del att se fram emot. Folkmusik i Linköping, Malin på besök, 90-talsfest, Halloween-fest, Alpine-challenge med räddningspatrullen i London, Kaizers Orchestra, Volbeat och när det lider mot jul bär det av mot Australien!

På tal om Australien fyller världens bästa lillasyster 20 år idag! Hipp Hipp Hurra för henne!

Förutom jobbet, alla soliga dagar och alla sena kvällar finns det en del saker som har förgyllt min sommar lite extra...

1. Metalcamp. "Seven days of metal, seven days of sin, seven days of music, seven days of beer" Det är bara att lyfta på hatten och tacka land of goats för en riktigt grym vecka.

2. Världens bästa dag, med sol, bad, hav, klippor och tång, bysykkel, curry, minigolf, åskväder och film.

3. Boomerang 2008. Även om det var alldeles för krångligt att ens försöka delta i akiviteterna var en vecka ute i skogen precis vad jag behövde. Do-sa-do!

4. Marias och min tripp till London då jag fick visa henne det bästa London har att erbjuda; engelsk cider, picadilly backpackers, the Red Lion, Blues Bar med Jimmy C, the Intrepid Fox, Fat Face, Nandos, Camden, O'Neills och inte minst Jumbo's!

5. En grym helg som både bestod av en spontanresa till Göteborg med Maria & Louise med grodor och Liseberg,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar