måndag 27 oktober 2008

Höstdepression

22 Oktober

Inte för att det är något fel på hösten i sig, tvärtom. Det är nu, eller iaf nyss, som naturen är som vackrast och luften som friskast. Jag är mest trött på läget i största allmänhet, och har egentligen inte lust med nånting. Möjligen att lägga mig under en sten och gå i ide tills bättre tider nalkas. Jag är trött, irriterad och ledsen. På allt, och alla.

Trött
på att bo där jag bor, mörkt, kallt och fuktigt
på att jobba på restaurang och behöva vara så inihelvete trevlig jämt
på SJ

Irriterad
på de jag bor med (skaffa öronproppar själv!)
på att folk i den här j-a stan inte kan se skillnad på mitt och ditt
på mig själv

Ledsenför
att de hugger ner min fina skog
för att vissa befinner sig på helt andra platser än jag just nu
för att min nya mobil inte har samma klang som min gamla

Sen finns det såklart mer väsentliga saker att vara trött och sur på, men just nu orkar jag inte bry mig om smältande isar, utan vill fortsätta att gnälla på att tvättmaskinen ALLTID är upptagen när jag ska tvätta...

Jag skulle kunna forsätta ett bra tag till, men jag märker hur jag, om möjligt, surnar till ännu mer medan jag sitter här och skriver.

Jag har dessuto fått en väldigt uppiggande låt från Stinsen brinner på hjärnan, som jag har gått och gnolat hela dagen på jobbet

- "men nu är jag faktiskt deprimerad, jag är ledsen förbannad och sur. Jag är överkörd och permitterad (?)och det kommer jag inte ur..."

osvJaja, slutgnällt för den här gången. Nu ska jag gå och lägga mig och tycka synd om mig själv för att jag varken får spela musik, kolla på tv/film, läsa böcker eller dricka öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar